‘Nak kagum sangat pada Nabi Muhammad pun, jasanya bukanlah besar mana’ – Ain Zafirah

SEORANG wanita dikecam teruk netizen selepas mengeluarkan kenyataan berunsur penghinaan terhadap Nabi Muhammad SAW di Facebook miliknya.

Wanita yang dikenali sebagai Ain Zafirah Md Said itu menyifatkan jasa Nabi Muhammad sebagai biasa-biasa sahaja dan umat Islam tidak harus terlalu memuja nabi akhir zaman itu.

Ain Zafirah berkata, sirah Nabi dipelajari untuk dijadikan pengajaran bukan sebagai bahan angau mabuk cinta.

“Geli baca statement ni. Ya, kita perlu kenal kisah-kisah Nabi kerana nak ambil pengajaran! Bukan suruh dijadikan bahan angau mabuk cinta.

“Nabi Muhammad tu nak kata hebat sangat, alah biasa-biasa saja. Nak kagum sangat pun jasanya bukanlah besar mana, setakat jadi kaunselor perpaduan zaman Arab jahiliah saja,” katanya.

Berikutan itu, Facebook Ain Zafirah telah dihujani dengan komen-komen kecaman oleh netizen yang tidak berpuas hati dan kecewa dengan kenyataan yang dibuatnya.

Loading...
Published
Categorized as Utama

92 comments

    1. Semoga diberikan hidayah….
      Mungkin masa die taip sttment ni…die dlm keadaan tdak sedar @ tidak waras…law dio sedar law die warasase tu…die xkn taip bnda2x yang jauh melanggar akidah Islam…

      1. Allah cipta semua ni bukan kerana sapa2.. tapi sebab kerana Muhammad salallahualai hiwassalam..klu bukan Muhammad semua ini xda.. dan makhluk pertama di cipta ialah nur Muhammad..jdi klu nk kondem org tu selidik n belajar la sejarah..bukan main ikut2 saja..kononnya trend..

        1. Ini Mo Di Tempeleng 10 kali baru sadar ni… JIN APA YANG MERASUKI MU MARI AKU TEMPELENG 100 KALI SUPAYA KELUAR TU JIN DARI BADAN MU…!!!

      2. Hebat Tak hebat dah brapa ramai umat Dan manusia dari berabab abab yg sangop mati untuk mepertahan Kan Nabi Muhammad ni.. wlpon dah berzaman Nabi neninggalkan umat dia..dari dulu sampi skrg ramai yg meninggal pertagan Kan Nabi wlpon hanya dihina..kau perempuan yg Tak tahu agama APA ni..Ada ka sekor jantan yg sangup mati pertahankan kor ??

    2. Bertaubatlah selagi berdaya.
      Semoga kita semua mendapat syafaat Nabi Muhammad S.A.W
      Selawat dan salam untuk rasul junjungan.

  1. Ain tukar aje nama yang bukan Islamik kerana dangkal ilmu Islam. Cek iman awak. Nak cakap hal agama belajar dulu jangan hentam ikut nabi nafsu .

    1. Subahnallahhh.. Sedihnya bila org islam sendiri yg memperlekehkan rasulullah.. Baca dan hadam kisah rasusullah. Tiada insan seistimewanya dlm alam ini sehinggakan Allah pun memgangggap doa kekasihnya.. Kita? Ya Allah.. Fitnah akhir zaman.. Ilmu tiada, tapi mahu menulis. Betula rasusulullah bkata, akhir zaman nnti kalam mjadi banyak.. Dah kau mjadi salah satu tanda akhir zaman.. Nauzubillah

      1. Kenpa Laa Kau Cakap Nabi Kamu Sendiri Begitu .. Kau Tau Kaa , Disebabkan Kau Orang Agama Lain Akan Pandang Rendah Pada Islam Disebabkan Kau Yang Agama Islam Sendiri Memperendah Nabi ..

        1. ini tk apa lh nk marah atau kecam pun perempuan sbb tk pernah baca al-quran….tk tahu perngorbanan nabi muhammad s.w.t…semua ada dlm al quran

          1. Bertaubatlh adik ain…tolonglh…adik pergi beli buku mengenai kisah2 n sirah2 Nabi Muhammad…tolonglh adik…ini mmg x baikk…istighfarlh dik…kak doakn…Allah ampunkn adik n adik diberikn hidayah sblm terlambat….yer…bertaubatlh yer …

          1. Dahlah muka x mcm artis pun, hati pun x comey. Kesian makayah penat2 hantar gi sekolah supaya jadi cerdik tapi jadi jaybon pulak… berlagak!

      2. bismillahirRahmaanirRahiim assalamulaikum wbt sahabat terSANGAT sedih kau seorang wanita yg mulut celupar kau tahu sesudah selesai Allah cipta malaikat Jibrail Allah ada berbicara bersama Jibrail nama Nabi sudah di sebut sebelum makhluk² lain kau pikir Nabi itu ipar biras mentua kau Insaf lah ingat Allah maaf wslmu

      1. Ni sis,biar jadi JAHAT tetapi jangan jadi BODOH!1 je saya nak tanya,adakah manusia lain selain nabi muhammad s.a.w yang naik ke 7lapisan langit dalam masa 1 malam?dan adakah manusia lain yang boleh membawa senaskah buku yang sehebat AL QURAN?bodoh tu simpan sikit kak!adakah manusia lain dari nabi s.a.w yang boleh membelah bulan dan memasukan belahan bulan itu kedalam lengan baju dan keluar kembali seperti asal?belajar agama bagi betul lepas tu baru boleh jadi JAHAT akak weh supaya 1hari kita boleh pulang ke PANGKAL JALAN dengan rahmat allah😊🤗

        1. Ya Allah ampunilah dia yg telah menghina rasull…berilah hidayah agar kembali kejalan yg betul..terasa sakit hati..kalau tenampak dekat jalan memang segnap jiwa ku usahakan mahkluk ni hamba kembalikan dimana dia berasal…
          Bukan niat jahat tapi betina ini mnyakiti s3mua umat muslim..
          Sudah seluruh jiwa raga ku waqafkan untuk agamaku dan Rasulku…😭😥😥😥

      2. Org yg dgn sengaja menghina selipar atau pakaian nabi Muhammad saw. Terus terkeluar dia dari islam…. Apalagi hina atau merendah2 tubuh badan kekasih ALLAH, nabi Muhammad saw.

      3. Ain, jika kau kenal dan tau siapa Nabi Muhammad, jika kau pelajari dan kau benar2 mencari…pasti kaubakan terkedu…kakimu takkan mampu berdiri lagi…Muhammad adalah kekasih Allah yg sekian lama ditunggu oleh kebanyakan Agama…tapi Allah hanya tunjuk kan kpd Islam dan umat Nabi Muhammad sahaja ug jafi insan terpilih…

    2. Ni sis,biar jadi JAHAT tetapi jangan jadi BODOH!1 je saya nak tanya,adakah manusia lain selain nabi muhammad s.a.w yang naik ke 7lapisan langit dalam masa 1 malam?dan adakah manusia lain yang boleh membawa senaskah buku yang sehebat AL QURAN?bodoh tu simpan sikit kak!adakah manusia lain dari nabi s.a.w yang boleh membelah bulan dan memasukan belahan bulan itu kedalam lengan baju dan keluar kembali seperti asal?belajar agama bagi betul lepas tu baru boleh jadi JAHAT akak weh supaya 1hari kita boleh pulang ke PANGKAL JALAN dengan rahmat allah😊🤗

      1. Inilah yg dikatakan, ‘jahil agama’! Apatah lagi imannya. ‘Kail panjang sejengkal, laut dalam yg nak diduga’. Na’uzubillah min Dzaalik! Buruk padahnya!

    3. Kau telah menghina kekasih Allah..
      Beliau diutuskan kedunia sebagai membawa rahmat ke seluruh Alam.
      Jika engkau menghina nabi sama la macam kamu menghina Allah..Allahuakbar ..semoga kamu bertaubat sebelum jasadmu di timbus .

      1. Ain, jgn buat andaian sesuka hati. Kita hanya manusia kerdil biasa. Siapalah kita di sisi Allah kalau tidak beriman dengan Nya. Saya nasihatkan Ain supaya baca sirah/ kisah-kisah Nabi Muhammad SAW dan kembali berguru bab Agama Islam. Selain kekasih Allah, Nabi Muhammad SAW diutuskan sebagai rasul terakhir untuk seluruh manusia akhir zaman. Ain kena kembali kepada Islam dan menyesal bersungguh-sungguh dengan taubat nasuha. In Sya Allah saya doakan Ain diberi taufiq dan hidayah. Aamiin.

    4. Jasa ko apa pulak wahai betina jahanam…pandai2 kau memperlekehkan manusia yang jasa dialah ko beragama islam skrg walaupun pada nama,taubat sebelum trlambat .

  2. Nabi Muhammad yg dh jumpe Allah .. dh naik ke atas langit … dh tgk syurga neraka ko kate biase2…. belajar lh sejarah nabi tu sebelum berkata kata

  3. Nama Ain Zafirah ada diceritakan dalam Al-Quran tak?

    Tak dengar la pulak nama Ain Zafirah dalam senarai pejuang Perang Badar.

    Tak dengar pulak nama Ain Zafirah dalam senarai mereka yang mempertahankan Negara masa Tentera Sulu masuk Sabah dulu.

    Dalam bidang ekonomi ka sahsiah pun tak de lak dengar nama Ain Zafirah.

    Apa yang hebatnya Ain Zafirah nih dan apa sumbangan dia pada negara dan dunia?

    Kalau nama pun tak sampai ke persada dunia malah dalam negara sekali pun, nak banding Rasulullah SAW lagi la jauh panggang dari api, bagai langit dan bumi.

    Rasullullah SAW wafat dan namanya mekar selama 1400 tahun sampai la sekarang. Ramai yang rindu. 1 billion muslim kenai dia… malah musuh islam pun kenai.

    Jika Ain Zafirah meninggal. Berapa hari nama tu mekar? cuma di kalangan keluarga & rakan je. Di kalangan manusia (muslim/non-muslim)? masa meninggal pun orang tak tau …

    So layak ke minah ni nak kata Rasulullah tu biasa2 je…

    1. Ain..pasni amik shadah balik..gi solat taubat then gi belajar agama..dgr ustaz cakap apa..kat youtube tu banyak..
      Kat akhirat nanti depa pegi kat semua nabi mintak syafaat nak masuk syurga..sume x boleh melainkan nabi kita jer Muhammad saw..tu ko cakap biasa2 jer.?? Sempat lagi nak bertaubat..moga ko diberikan hidayah..dunia ni sementara jer..

    2. Terbaik la ini mmg btoi.. Smp kiamat RASULULLAH SAW namany akidahny amalanny semua kebaikan ada pd diri RASULULLAH SAW. sempurna…

    3. Moga dibagi hidayah dan mimpi
      Ikut hati aku nk maki
      Tapi apakan daya mak bapak aku tk ajar
      Maki org
      Insyaallah dpt sesuatu yg baik sebagai pengalaman dan pengajaran sebab tk kenal lagi erti kehidupan…
      Harap muka je cantik mulut busuk mcm bangkai
      Itu jer la yg aku sempat tulis
      Supaya bila malaikat tanya nanti jari aku boleh bagi jawapan.
      Aminn

    1. rasa rasa nya minah ni nak mnunjuk pandai…wei minah…..agama kau agama islam….knape kau cakap tu trhadap Nabi Kita…..akai simpan kat buntut kaaaa…kaaa nak transform ke murtad….ya allah….

    2. Budak xthu sejarh nabi2..mujizat nabi paling besar nabi muhamad smpi terbelah bulan kite dpt solat 5waktu sape pergi jupe allah isra,makraj besar pegobanan nabi utk umatnye sabda rasul 2pekara seorng selamat dunia akhirat adalah ikut AQuran dan sunahku.. malu kaum hawa mu ni nok tnye mu mari daripada mne.. klu mu boleh jawap mu class.. name ain ren mi nu.. alip be ter.. pok kolep mate bute.. muny.. esok2 padang masyal malu lh nk jupe nabi ckp gitu boleh jupe dok ahu..hu.hu.. umati..umati.. umatku..umatku..

  4. Oh dear! Another Melayu Bitch in the lime light🙄semoga kau dapat hidayat dari Allah swt dan di ampuni dosa dosa kau wahai insan betina yg patut di Sula je sebagai pengajaran…. allahuakbar!

    1. Kasihan ko dik tak tahu sejarah Nabi Muhammad saw.mak ayah xhantar skolah agama ke?sampai sanggup mnghina kekasih Allah sdemikian rupa.bertaubat lah sblum trlmbt.

    1. Salam editor,
      Maaf kalau saya silap. saya rasa satu kesilapan kita ‘ulang tulis’ apa ayat2 yg menghina nabi kita yg telah tersedia dinista oleh mereka kerana apabile dikongsi menular adalah tajuk yg memalukan ini menjadi bacaan pertama kepada pembaca majmuk, saya sarankan ia ditukarkan ‘ulang tulis’ yg jijik itu. Maaf byk2 kalau saya khilaf.

      1. Kau sanggup ke mpertaruhkn nyawa pegi bperang barisan hdpn mcm Nabi saw…. Cer bgtau ckit..

        Dibenci saudara mara krn tegakkn Islam

        Diancam bunuh tinggalkn kg hlmn utk taat perintah Allah..

        Infaq apa yg baginda ada utk Islam

        Travel jauh utk selamat Islam dn sempurna kn ajaran Islam…

        Jatuh bangun baginda demi Allah dn Islam Kau… Kau hadoo?….

        Taubat nasuha segera..

        semoga Allah terima taubat awk

        Jgn lupa doakn kami sekali spy x jd mcm awk..

  5. Semoga Allah memberi Taufik dan Hidayah kepada gadis ini,mudah2an apa yang diucapkan bkn kerana benci kpd Rasulullah tetapi kerana kurangnya ilmu agama…berisgtghfarlah dik mohon ampun kerana kejahilanmu..

    1. kalau bukan islam tu kita faham lah
      dah tentu diorang tu tak faham pasal agama islam ,yang kau ni dilahirkan islam ,Nama pun islam apa pasal kau keluarkan statement macam ni BODOH…..kalau nak glamour pun cari benda yg elok elok untuk pos,hampeh…..
      jangan malukan mak bapak kau la

    2. Kasihan ko dik tak tahu sejarah Nabi Muhammad saw.mak ayah xhantar skolah agama ke?sampai sanggup mnghina kekasih Allah sdemikian rupa.bertaubat lah sblum trlmbt.

  6. Simpan ler sikit bodoh tu..Ain..walaupun terang-terang bangang.. yg awak pakai tudung tu ajaran sapa..wat apa pakai kalau Nabi Muhammad SWS..tak ada jasa sangat.. tu baru sikit..wahai Ain.. Nama awak tu dah sedap.. tp ajaran mana.. kan Islam yg dibawa oleh Muhammad SWS..sian kan kamu.. buta mata hati..seluruh dunia iktiraf Nabi Muhammad SWS.. Sengal

  7. kpd ain zafira kalo Nabi SAW tak hebat umat islam tak zikir nama Baginda selama 1441 thn..tp kerana hebatnya Baginda Nabi SAW dizikir bersama nama Allah SWT..sedangkan peluh Baginda berbau harum..peluh kau?

  8. Kau sanggup ke mpertaruhkn nyawa pegi bperang barisan hdpn mcm Nabi saw…. Cer bgtau ckit..

    Dibenci saudara mara krn tegakkn Islam

    Diancam bunuh tinggalkn kg hlmn utk taat perintah Allah..

    Infaq apa yg baginda ada utk Islam

    Travel jauh utk selamat Islam dn sempurna kn ajaran Islam…

    Jatuh bangun baginda demi Allah dn Islam Kau… Kau hadoo?….

    Taubat nasuha segera..

    semoga Allah terima taubat awk

    Jgn lupa doakn kami sekali spy x jd mcm awk..

  9. Kalau bukan nabi muhammad kamu kaum perempuan dah kena tanam hidup2…kalau hidup pun jadi hamba saja…bila islam datang martabat kaum wanita diangkat tinggi…malah sampai sekarang ledis first dah tu masih biasa biasa lagi…kalau tak kerana nabi muhammad,mereka yg lahir selepas nabi muhammad belum tentu ke syurga…sebab nabi muhammad minta pada hampir wafatnya nyawa…beliau meminta pada allah adakah umatku dijamin masuk syurga..allah swt berkata pada malaikat bahawa ada jaminan umat mu masuk ke syurga…dan hari ini kita harus mengucapkan terima kasih pada nabi muhammad dengan berselawat kepada nya…itu bukan biasa biasa itu luar biasa namanya…

  10. Belajar dulu Ugama ISLAM sedalam dalamnya ,baru kamu tahu betapa hebatnya Rasullullah .Sehingga kini ramai musuh ISLAM masih membenci beliau dan cemburu dgn kejayaannya memperkembangkan ISLAM.Belajar Akhlak Rasullullah dulu barulah kamu kenal siapa Rasullullah & Agama ISLAM itu sendiri.

  11. jangan sembang je.mmg la kau xnmpk kehebatan Nabi skrg tetapi kau akan nmpk diakhirat nnti disitu baru kau tahu hebat ke tidak Nabi.skrg kau rasa kau yg hebat .sehebat mna pon kau .kau ttp akan ada bawah tanah tempat asal kau yg dijadi kn dgn tanah .soalan yg ditanya dlm kubur nnti pon ada kiatan dgn Nabi..kau rasa nabi tu hebat ke tidak😄

  12. Budak xthu sejarh nabi2..mujizat nabi paling besar nabi muhamad smpi terbelah bulan kite dpt solat 5waktu sape pergi jupe allah isra,makraj besar pegobanan nabi utk umatnye sabda rasul 2pekara seorng selamat dunia akhirat adalah ikut AQuran dan sunahku.. malu kaum hawa mu ni nok tnye mu mari daripada mne.. klu mu boleh jawap mu class.. name ain ren mi nu.. alip be ter.. pok kolep mate bute.. muny.. esok2 padang masyal malu lh nk jupe nabi ckp gitu boleh jupe dok ahu..hu.hu.. umati..umati.. umatku..umatku..

  13. Allahuakbar,
    Masyaallah,
    Astagfirullah,

    Luar biasa kata2nya, allah maha mendengar, maha mengetahui, darajat yg allah hadiah pd nabi nii, tempiasnya dpt pd kita, tidak terciptanya dunia, kalau x disbbkan NABI MUHAMMAD SAW, masih ke digelar beliau org yg biasa2 saje, rahmat yg kita dpt skrg nii adalah keberkahan drpd beliau, ain sebenarnya kite lah manusia biasa2 tu bukan nabi, NABI MUHAMMAD nii beliau nabi yg sngt2 luar biasa drpd nabi2 lain, kita doa lah utk dia dan utk kite sama, spy dijauhkan drpd2 kata2 or pemahaman seperti ini, waallahu a’lam

  14. Aduhai Ain yg budget bijak tapi sbenarnya bengap…..
    Andainya kau sorang yg jahil agama maka bertaubatlah dan blajar lah lag…..
    Tapi andainya kata2 tu dari stakat pengetahuan yg kau ada..maka simpanlah kebangangan kau tudan bertaubat serta sujudlah pada Allah Tuhanmu mmohon ampun…..sebab kita ni hamba Allah yg hina dan umat kekasihnya …Nabi Muhammad S.A.W….
    Kekasih Allah tu….bukan biasa2..
    Sujudlah..

  15. Aduhai Ain yg budget bijak tapi sbenarnya bengap…..
    Andainya kau sorang yg jahil agama maka bertaubatlah dan blajar lah lag…..
    Tapi andainya kata2 tu dari stakat pengetahuan yg kau ada..maka simpanlah kebangangan kau tu dan bertaubat serta sujudlah pada Allah Tuhanmu mmohon ampun…..sebab kita ni hamba Allah yg hina dan umat kekasihnya …Nabi Muhammad S.A.W….
    Kekasih Allah tu….bukan biasa2..
    Sujudlah..

  16. Org yg komen2 kat page sendu ni mmg komen suka tabur fitnah eh… Memandailah nk tuduh org murtad lah.. Tuduh nk Relate dgn siti kasim lah…. Nk tuduh itu ini… Pastu sesuka hati kata org bodoh… Ingat ya.. Saya xkan maafkan sesiapa yg menipu tuduh type bnde bukan2 dan menghina rupa srta bhs kesat yg teruk.. terutama bila kait family.. Memang xkn maafkan… Siap nk kata anak haram lah apa lah… poyo je Bila nk komen tu jgn bajet dah masuk syurga. Korg tu belajarlah hormat pendapat org yg berbeza… Kalau org tu ada pandangan berbeza.. Nk yakinkan pendapat org tu mgkn bercggah dgn pendapat ramai ada caranya..caranya guna ilmu dan budi bahasa. Bukan bhsa kesat pertandingan ejek mengejek… Rujuklah pakar minta pakar jd juri dlm penilaian.
    Ikutlah sunnah nabi… Yg amlkn bahasa yg berakhlak tggi… Rugi kalau skdr mengaku cinta tp x praktis pun

    1. itu dh kategori murtad..awk dh mmperlekehkan nabi muhammad s.a.w…sama mcm awk mmperlekehkan Allah..hbistu awk nk ckap Allah pon biasa2 jgak?? nk geli jgak baca statement orang tulis sayang Allah , apa semua??awk..awk jngan jadi salah satu daripada tanda2 kiamat..malu dkat agama2 lain..mcm mner agama lain nak masuk islam..?? klau awk pon mmperlekehkan agama islam itu sendiri..malu lah sikit dngan agama lain..awk kata pendapat?? itu bukan pendapat ain..itu adalah kebodohan awk sendiri yg awk x smpat bodoh awk tu..satu dunia tahu yg Baginda Muhammad S.A.W tu manusia paling hebat dan maksum!!.. masalah skang awk sorang je yg mmpertikaikan baginda.. klau nabi muhammad s.a.w x hebat.. xde satu dunia pergi ziarah makam nabi .. dan xpernah xde orang di makam nabi muhammad s.a.w.. sdeh lah saya sbgai umat nabi muhammad s.a.w..sbb ada org mcm awk nie.. bertaubat lah ..sblom pintu taubat masih terbuka.. saya sarankan awk bljar ilmu agama btol2… dkat malaysia ni bnyak para ilmuan agama.. bertalaqi dngan beliau..maaf klau comment saya terkasar bahasa dan mmbuat para pmbaca terasa hati..

      #islamismyreligion
      #nabimuhammadismyidol

    2. Cik Ain…. statement awk tu yg buat awk kna kecam. Sebelum keluarkan statement fikir dulu. Awk kata org x jaga perasan org lain…awk kata setiap individu punya pandangan sendiri… Awak rasa awk Ada perasan org lain bila awk menghina Nabi Junjungan? Mungkin kami bukan la seorg yg confirm masuk syurga Allah…setidaknya kejahilan kami tidak Menghina Nabi Junjungan..Kekasih Allah. Pergi la belajar agama sebelum berbicara atau lebih baik diamkan diri.

  17. Muhammad tu memang lelaki yang biasa, ummi, tapi dia adalah utusan Allah, penutup segala nabi dan rasul, dikasihi oleh penduduk langit dari lapisan 1 hingga tujuh, dicintai oleh sahabat2 dan kenalannya, dirindui oleh umat dan pengikutnya sehingga akhir zaman, teramat disegani oleh musuhnya, didambakan syafaatnya di akhirat kelak dan yang akan mengetuai ahli2 syurga. Nak tau hebat atau tidak, tunggu la saat bermula kita dimasukkan dalam liang lahad nnti.

  18. Betina ni bebal buta agama, muka kau dah nampak kau ni bebal,… Babi tu dgn kau babi lagi mulia dari kau makhluk paling hina lah sial punya betina baik kau pergi mati lagi baik

  19. statement TERAMAT KURANG AJAR DAN BIADAB dari saorang perempuan keturunan atau nama melayu…. nama saja melayu.. ugama ..aku tak tahu ugama apalah makhlok tah berterima kasih ni.. minta minah ni dipanah petir ..

  20. Astafirullah hal Azim ,

    DI PADANG MAHSYAR NANTI, KITA SEMUA AKAN BERDIRI DENGAN TERLALU LAMA, HANYA UNTUK MENUNGGU DIHISAB.

    PADA DIMANA HARI ALLAH S.W.T MURKA.

    TIADA 1 NABI @ RASUL PUN YANG BOLEH MEMBERI SYAFAAT/PERTOLONGAN KETIKA ITU.

    KITA SEMUA, MANUSIA DARI AWAL YANG DICIPTA SEHINGGA YANG TERAKHIR DI HARI KIAMAT KELAK, SEMUA BANGSA JIN, MALAIKAT, SYAITAN DAN BINATANG.

    AKAN BERKUMPUL DI PADANG MAHSYAR NANTI PADAT PENUH, DIKIRI,KANAN,BELAKANG RATA TIADA PENGHUJUNG.

    HANYA DIDEPAN KITA AKAN NAMPAK JALUR2/LEDAKAN API NERAKA YANG NAIK DARI BAWAH SEHINGGA TINGGI SEBESAR GUNUNG/ ADA YANG SEBESAR NEGARA.

    KETIKA ITU KITA BERDIRI MENUNGGU TERLALU LAMA SEHINGGA PECAH PERUT, DAN LAIN2.

    NABI MUHAMMAD SIMPAN 1 DOA YANG DIMAKBULKAN OLEH ALLAH. SETIAP RASUL DIBERI 1 DOA YANG BOLEH DIMAKBULKAN, DAN SEMUA MEREKA TELAH MENGUNAKANNYA. NABI MUHAMMAD SIMPAN DOA MUSTAJAB INI UNTUK BERDOA KEPADA ALLAH UNTUK DISEGERAKAN TIMBANGAN SELEPAS RIBUAN/RATUSAN/JUTAAN TAHUN MENUNGGU DI PADANG MASHYAR.

    SAYANG NYA NABI MUHAMMAD KEPADA UMATNYA.

    NABI MUHAMMAD BUKAN LAH ORANG BIASA2, BAGINDA JUGA PEMIMPIN NEGARA, PAGLIMA PERANG DAN LAIN-LAIN JAWATAN ADA DIPEGANG.

    SELAWAT LAH KEPADA BAGINDA DAN BELAJAR LA SIRAH/SEJARAH NABI UNTUK KITA MEMUPUK RASA SAYANG DAN CINTA KEPADA NABI KITA.

    1. Salah didikan budak ni biar bodoh dunia tp jgn bodoh akhirat, biar hina didunia tp mulia akhirat biar hilang cinta dunia tp x hilang cinta akhirat, cintai Rasulluah terus lah bersalawat agar diakhirat mendapat syafaat……

  21. apabila lembu berbicara inilah jadinya…
    trlebih makan rumput kering
    nasib baik la roh ko jumpa jalan balik
    klau x lama dh mati ni
    dh mati baru ko thu dia punya hebat tu mcm mana
    bodohnya tahap dewa
    di abat ini

  22. Comment kat sini tak dapat nak sampaikan nasihat pada pemilik statement pegi la shot message kat wall fb dia.

  23. wahai kaum hawa….allah cipta kan otok kamu untk apa ya…..walaupun engkau gaji beribu kedudukan kamu tinggi semuo tu hak allah subhalnaallah taat…payah lah engkau takbur sngt bercakap tu…..ingat kita kaum hawa paling ramai masuk neraka….bawa bawa bertaubat sebelum pintu taubat tertutup untk kamu….

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *