Portal berita terbaik anda

Utama

Habib Muhammad Ahmad Alattas meninggal dunia, sehari selepas rasmi masjid

ACHEH – Khabar duka buat umat Islam. Seorang lagi ulama Indonesia, Habib Muhammad Ahmad Alattas, menghembuskan nafas terakhir, awal pagi tadi.

Ramai yang terkejut dan sedih dengan pemergian mengejut Al Habib Muhammad, 79, sehari selepas beliau merasmikan Masjid Balawi yang diusahakannya.

Rata-rata mereka gembira melihat masjid yang tersergam indah, namun orang yang bertanggungjawab dengan pembinaanya telah pergi buat selama-lamanya.

Seorang individu yang  rapat dengan Habib iaitu Nyak Debby Luthfyana meluahkan rasa pilu di atas permergian ulama yang banyak berjasa dalam dunia dakwah di Acheh itu.

“Selamat tinggaI Habib Muhammad bin Ahmad Alattas. Semoga Allah meIipatgandakan semua kebaikannya dan dia ditempatkan di tempat yang tinggi di syurga bersama kekasihnya Sayyiduna Rasulullah SAW. Alfatihah.

“Habib Ahmad pernah berkata kepada Habib Fahmi “Masjid Balawi adalah tujuan terakhir saya, setelah itu saya pulang” Selamat tinggaI Habib.

“Allah telah menganugerahkan cita-cita terakhir Habib. Dari semalam di Iidah Habib selalu berkata “Saya ingin bertemu dengan Rasulullah” Dan sekarang Habib telah bertemu dengan Allah dengan yang maha Esa yang sangat Habib sayangi.

“Doakan kami dengan keberkatan masjid Ba’lawi yang Habib bina, Allah akan memanggil kami kemudian berhari-hari bersama Husnul Khatimah dan Habib dapat bertemu dengan Nabi Muhammad SAW,” katanya.

Loading...

Leave a Reply