Portal berita terbaik anda

Viral

Tak sampai seminggu bertunang, gadis gemuk ini ditinggalkan sebab perempuan kurus

Terima kasih Ya Allah kerana telah kau tunjuk jalan. Alhamdulillah aku bersyukur inilah manusia yang tidak pantas. Aku maafkan. Ya Allah, aku terima dia dengan elok, dia buang kau macam sampah masyarakat.

Kerana kesilapan aku, tak munasabah dia buang aku macam sampah masyarakat. Subhanallah.

Aku ada hati dan persaaan. Aku bukannya tunggul kayu. Aku sanggup tunggu kau 5 minggu lepas salah faham, Alasan kau kesilapan aku punca kau jadi tawar hati dan cakap mungkin ini ujian bertunang.

Tapi kau sendiri cakap kau pun tak mahu main tawar hati. Kau suruh aku berdoa, tapi usaha kau mana?

Ya Allah, kau suruh aku supaya jangan berubah. Tapi tak sampai seminggu, kau berubah ada perempuan lain. Bila ditnaya, tidak dijawab. Bencinya kau pada aku.

Aku mahu diamkan diri, tapi kau yang buat aku macam sampah masyarkaat yang tiada perasaan. Kau ini manusia jenis apa?

Sebab aku gemuk, dulu hari-hari kau merungut, ”Bila nak diet?” Maknnya kau pun tidak boleh menerima kekurangan aku dan dapat perempuan yang kurus.

Masa sebelum bertunang, kau selalu cakap, semua kawan-kawan kau tahu. Kau tanya serius tak aku mahu bertunang dengan kau dan janji janggan main-main tapi sebenarnya, kau yang main-main.

Kau mula-mula takut mal dengan kawan-kawan takut tak jadi. Sabar aku ada tahap. Kalau putus tunang sebab benda lain, aku tak kisah, tapi sebab kau ada perempuan lain.

Berkali-kali aku tanua kau, kalau ada perempuan lain, silalah jawab dengan jujur. Perempuan dengan lelaki sekarang sama saja tidak boleh dipercayai.

Kau ini manusia jenis apa?

Aku bukan nak mengaibkan kau tapi aku minta kerjasama tapi kau tak berterus terang . Tapi aku bersyukur sangat bila Allah sudah tunjuk awal-awal perangai sebenar kau Mohd Azrie.. Allah SWT maha adil. Kau sanggup buat macam ini, kata putus dari kau langsung tak ada bila ditanya hanya tinggal bluetick.

Aku pernah cakap yang berani kerana benar, takut kerana salah. Kalau mahu buang sekali pun, buanglah dengan cara yang elok. Janganlah buat aku ini macam orang yang tiada keluarga.

Bertepuk sebelah tangan tidak akan bunyi.. Betul tak? Bahagialah kau sampai bila-bila. Bila silap kau, orang tak pandang, tapi bila silap aku, orang pandang. Terima kasih nanyak untuk semua ini. Bersemutlah kau ye.

Loading...

Leave a Reply