Portal berita terbaik anda

Dunia

‘Dia dah terkulai layu, darah keluar dari mulut’ – Ibu trauma anak tercekik mainan kecil

Ketika sedang menidurkan anak, seorang ibu terkejut apabila terdengar bunyi pelik yang datang dari mulut anaknya.

Sebaik sahaja diperiksa, alangkah terkejutnya apabila dia mendapati terdapat objek kecil terlekat di dalam kerongkong.

Maddy Grantham berkata, dia masih rasa bersalah dan menggigil ketika menceritakan semula kejadian itu.

Namun dia tidak mahu kejadian itu berulang dan berkongsi kejadian itu di Facebooknya agar menjadi peringatan kepada ibu bapa lain.

Menurut Maddy, anak perempuannya, Maya, 2, mempunyai banyak mainan kecil. Maya gembar menyusun mainan itu, menyuapnya, meletak mainan itu di atas katil dan sebagainya.

Kebiasaannya Maya dipantau oleh ibunya ketika bermain. Namun pada malam kejadian, Maya berjaya ‘menyeludup’ salah satu mainannya ke tempat tidur dengan meletakkan mainan itu di dalam mulut.

Oleh kerana terlalu mengantuk, Maya tertidur dan mainan tersebut masih berada di dalam mulutnya. Sementara ibunya pula berada di sebelah Maya, sedang menyusukan anak bongsu yang berusia 11 bulan.

Sebaik saja terdengar bunyi pelik itu, Maddy terus bergegas memeriksa mulut Maya dan mendapati mainan kecil itu berada di tekak anaknya.

Dia segera memanggil suaminya, Damion bergegas ke bilik dan meminta Maddy menghubungi ambulans sementara dia cuba mengeluarkan mainan itu dari mulut Maya.

Malangnya, mainan itu tidak dapat dikeluarkan biarpun sudah pelbagai cara dan usaha dilakukan, termasuk menonggengkan mangsa dan apa yang keluar adalah darah.

Sebaik saja ternampak darah itu, Damion tanpa berlengah menjolok mulut anaknya dan berjaya mengeluarkan mainan tersebut.

“Pihak ambulans tiba dan terus memeriksa keadaan Maya. Dia okey, mungkin tercedera sedikit di bahagian tekak.

“Saya tak dapat berhenti memikirkannya. Dia sudah terkulai layu dan nyaris hilang nyawa. Mainan itu telah dibuang ke tong sampah. Selepas ini kena buat spot check setiap malam. Ibu bapa sila berhati-hati,” katanya.

Sumber: Asia One, Maddy Rose

Loading...

Leave a Reply