Portal berita terbaik anda

Politik

Tun M yakin PH akan kekal perintah Malaysia selepas PRU15

PUTRAJAYA: Tun Dr Mahathir Mohamad yakin Pakatan Harapan (PH) akan memenangi Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU-15) dan kekal menerajui negara jika meneruskan pentadbiran yang bersih dan bebas rasuah.

Perdana Menteri berkata, sekiranya PH terus bersih dan dilihat oleh rakyat sebagai pemerintahan yang tidak kotor dan dicemar ketamakan wang maka PH akan terus berkuasa.

“Apabila datang PRU-15 yang tidak dipimpin oleh saya, kita akan menang juga kerana kita bersih. Tapi kalau kita kotor, perasuah dan tidak kira sesiapa pun pemimpinnya, kita akan kalah.

“Ini kerana penolakan kepada amalan haram yang buruk dan berdosa ini hanya akan membawa banyak kenikmatan kepada negara dan rakyat,” katanya berucap pada Majlis Makan Malam Amal PH di sini, malam ini.

Dr Mahathir menegaskan pentadbiran PH menentang rasuah kerana ia hanya menggagalkan negara.

“Hanya negara tidak amal rasuah boleh berjaya dan dibangunkan, ..itu dapat dilihat di merata dunia, mereka maju kalau bersih (rasuah), punah kalau tidak bersih.

“Kita juga ingin rakyat tolak rasuah untuk dapat sesuatu dari pihak pemerintah atau urusan lain. Ini perubahan ketara dan besar dilakukan kita, kita dirikan kerajaan yang bersih kerana rakyat tentukan ini kerajaan yang bersih.

“Saya harap orang PH akan ingat kita ini dipilih kerana kita bersih dan sebab itu kita jangan terbabit dengan perkara yang dilarang,” katanya.

Loading...

Leave a Reply