Cempedak Cheese

Portal berita terbaik anda

Utama

Pertubuhan hak asasi mahu penghina Agong dibebaskan segera

Pertubuhan hak asasi, AMNESTY International Malaysia (AIM) hari ini mendesak mereka yang ditangkap kerana menghina Yang di-Pertuan Agong supaya dibebaskan segera.

Pengarah Eksekutif AIM, K. Shamini Darshini menyifatkan tindakan menangkap mereka yang menghina Agong sebagai ‘mundur’.

Pelik. Ketika kes Edy Rejang dahulu yang dibuang kerja, dimalukan, dan diancam keselamatan keluarganya, tiada pula kedengaran suara-suara ‘hak asasi’ ini?

Ketika pemimpin PAS Sarawak ditangkap polis sekarang ini kerana mengherdik pemimpin DAP, tiada pula kedengaran ‘hak asasi’ bersuara.

Ketika Muhammad Adib dipukul mati oleh pengganas Hindu, tiada pula kedengaran ‘suara hak asasi’ mengutuk kezaliman kepada penjawat awam.

Adakah hak asasi itu hanya untuk orang yang hendak menjatuhkan institusi Melayu dan Islam?

Inilah dia ‘jarum-jarum halus’ yang ingin ‘membunuh’ kedudukan Islam dan Melayu di Malaysia.

Puak-puak ini menggunakan alasan hak asasi sebagai perisai untuk meraih sokongan kuasa luar.

Kalau tak kita pun boleh panggil mereka ‘keling paria’ sesuka hati la kan?. Barulah namanya ‘hak asasi bersuara’ dan ‘tak mundur’.

Sumber: Negara Insider

Loading...

35 Comments

  1. Ibnu Rashid

    Adakah mencaci dan menghina orang lain itu juga termasuk hak asasi manusia ? Kalau benar maka si keling ni pun boleh kita hina dan caci-maki dia. Adakah dia setuju ?

    • Nick

      Pundek lu..ini bkn zaman ph lagi.. ini hak asasi bleh gi mampos… Sumbat je makhluk2 gelap ni dlm penjara.. pastu buang kewargaanegaraan.. cmpk blk india..kot2 la org sana nk terima dia..hahaha

      • Fuck you racist

        Kau balik arab la.. ni malaysia multi racial country.. melayu, cina dan india asyik nak comment racist ni boleb balik ke negara masing2.

        • worgghhttt!!!

          kepala bana ko balik arab….
          YDPA(dan sultan2 yg lain) tu tuan tanah persekutuan negeri2 melayu….PM(parti2 politik) tu diberi peluang untuk mentadbir negara bagi pihak YDPA…

          ko ingat malaysia(melayu+asia) ni apa?….

          cakap pakai otak…

        • Jengkol

          Sekarang kita dah nampak jelas hak asasi manusia harus di siasat latar belakang nya sampai akar umbi jangan guna kan kedudukan menghina dan paksa karajaan megikut telunjuk dia dia bukan kerajaan pundek

          • KAMA

            Pergi balik India… Dan mintak dengan Modi hentikan kekejaman dan pembunuhan terhadap rakyatnya yg beragama Islam… Tunaikan HAK ASASI MANUSIA di sana. Mereka lebih memerlukan.

        • SayNoToKeling

          Pukimak keling boleh berambus dr MALAYSIA la balik negara kotor asal korang yg penuh tahi ! Pergi makan tahi lembu !

          Ni baca sikit sejarah keling paria tak sedar diri bodoh pukimak sbb tu la makin lama makin dibenci

          https://www.jomjalan.com.my/dawn-raid-guthrie-1981/

      • Zul

        Setuju bro

    • Anak Melayu

      Betul tu…klu mcm kita pangil diorg PARIA…tgok diorg nk marah x…dah mcm cite P.Ramle…klu marah kena jual..😂😂

    • Ramlee Lee

      Dia setuju lah tu….

    • Fuck you racist

      Be a Islam. Dont be a malay.

  2. Ucup

    Jubo lu… Esok org hina mak bapak lu ‘keling pariah’ makan biawak lu senyum je la ye? Org hina agama lu pun lu jgn merusuh pulak. Hak asasi lancau lu. US, Israel, China dan banyak negara dunia pun tak pernah ikut hak asasi…. apa yg Amnesty buat?

    • Faith

      Babi nya keling pariah. Kasta rendah mmg mulut mcm sial keling estet. Balik india la keling pariah. Nyemak je kat Msia ni.

      • Fuck you racist

        Kau balik arab la.. melayu mcm kau sampah masyarakat.. jadi islam yg baik. Malay cannot.

        • Pundek paria

          Kau ingat kat tamil nadu sana tak racist?pelajar kat perpustakaan pun kena pukul,islam sana ditindas..mana hak asasi?

    • worrgghtt!!!

      oh mundur??? … siap ber fb bagai tu mundur ke?ada smartphone bagai tu mundur???…

      cibai luh lah….

  3. uda

    K. Shamini Darshini is a pariah.
    Is that covered by freedom of speech?

  4. Rajesh

    Bila kena kat gang DAP semua kasi lepas..kalau melayu kena senyap membisu..apa pundek kau ni keling..dulu boleh lah main lepas Skrg semua wajib masuk dalam dulu..

  5. Ikut

    Tangkap dia sekali

  6. Rosli

    Akn berulangkah peristiwa berdarah spt yg dirancang oleh Mahathir. Kacaubilau amukan org Melayu yg kemarahan?

  7. Moxsy

    amnesty @ AIM harus dibubarkan kerana tidak berguna dn mendatangkan kebaikan pd negara Malaysia serta seluruh rakyatnya.lesen harus d tarik balik.

  8. Z

    Kaduk naik junjung oi

  9. Lupikirsendiri

    Awak dan penulisan bodoh awak! Mundur malaysia dgn keistimewaan melayu!

    • Samad

      Natang hitam ni. Mg kalu tokseh dengor, mg balik negara mg.Mg ni,adeh, dahlah hitam, pekak, sombong, acah good2,sembang lebat,bau cb. Pastu ore cakap lain, mg cakap lain.Itu dinamakan sembang kari.

    • Ejatt

      Hahahaha….stupid bitch n what nonsense r u talking about? U r in malaysia n Agong is at the highest authority or maybe Agong should practise “buang negara” balik kat pompuan sekor nih…..n others who does not know how to respect and abide the law

    • worgghhttt!!!

      mundur kepala cibai atok luh….
      otak manusia kalau maju… die xkan hina YDPA…. org2 mcm ko akan memundurkan malaysia….india sana rakyat berak merata2 tu maju kah???… kepala bana ko…

      https://youtu.be/ixJgY2VSct0

      👆👆👆👆👆👆 tgk geng2 pariah korang ni… berak pun takde sivik…

  10. bapak kau

    k.shamini darshini??!covered by freedom of speech?!!bter u go back to your country..

  11. Bard mumfather

    Menghina agong adalah kesalahan besar…perlu take action supaya jadi pengajaran utk yg lain…jgn sedap mulut dan tangan je nak menghina sesiapa…ada rukun negara baca dan patuhi

  12. Dia ingt yg dihina tu adik dia agaknya , Otak takda ka

  13. Mzm

    Usah dilayan.. Sudah buat kesalahan besar..
    Jika dibiarkan akn lebih menjadi-jadi perangai depa.. Contoh seperti di India sekarang..
    Bilamana mereka memiliki kuasa majoriti maka akn besarlah kepala & nafsu mereka..
    Cuma.setahun lebih pun mcm2 mereka dah langgar.. Inikan pula diberi peluang utk sepenuhnya..

    • adijagato

      betoi tuu…….pihak polis kena ambik tindakan tegas kat puak haram jadah ni. Jgn kurang ajaq dgn raja kami. Pi bg nasihat pd PM India N. Modi yang tgh syok bunuh ramai muslim disana. ini baru la membela la membela hak asasi manusia tanpa mengira bangsa dan agama.

  14. Yanz

    Mundur nenek ko mangkuk hayun.. Ko siapa??

  15. Megat Adam

    Salam utk semua rakyat malaysia dr kaptenabangbos..ingat kita dr dulu ada pegangan RUKUN NEGARA..msti keling pundek paria tosei maklu punya puki ni lupa..sbb dh biasa bg bpak main babi.mak anjing main pasal tu otak ada akal kecut.

  16. adijagato

    Kalu kita gelar dia hindu paria bukan satu kesalahan pun. Sbb itu hak asasi kita bersuara. Kalu di siam menghina raja adalah kesalahan besar. Golongan mcm ni patut dah lama merengkok dlm penjara.

Leave a Reply

Theme by Anders Norén