Portal berita terbaik anda

Viral

Kucing kesayangan mati bergelimpangan dipercayai diracun jiran bangsat

Seorang pemuda terkejut setelah mendapati lima kucing peliharaannya mati bergelimpangan di hadapan rumah dipercayai diracun jirannya sendiri.

Menurut Amirul, dia sama sekali tidak menyangka jirannya sanggup melakukan perbuatan tersebut memandangkan kucing-kucing itu tidak dikurung dan dibiarkan berkeliaran di sekitar rumahnya.

“Aku jaga bagi makan apa semua, dekat rumah dia pun ada kucing. Kucing kalau jumpa kucing jadi la kawan main gurau apa semua. Then anak jiran aku tu kena sakit “Virus babi” lepastu dia persalahkan kucing-kucing yang bawak. So dia buang kucing dia and destroy my cat WTF,” ujar Amirul.

Amirul memuat naik gambar kucing kesayangannya itu di Twitter dan menceritakan kejadian yang menyayat hati itu sebelum ianya tular sehingga menerima lebih 18 ribu retweet dari netizen.

Sementara itu, rata-rata netizen mengecam perbuatan jiran Amirul yang disifatkan sebagai kejam dan tidak berperikemanusiaan.

Mereka juga turut bersimpati melihat kejadian tersebut dan berharap agar individu yang suka menganaiya kucing dikenakan tindakan.

Loading...

1 Comment

  1. zainab abdul manap

    Abih tu mirul, kamu diam mcmtu je ke?
    Aishh..
    Klau jd la kat cik nab camtu, cik nab sumpah batu pelir anak jantan dia jd bengkak busut.
    Biar dia sedar sikit dgn siapa dia menghadap .

    Rasa2 nya, jiran kamu tu lg suka membela jembalang agaknya.
    Sebab tu, dia sanggup buat gitu kat haiwan.

    Btul x , marzuki bustamam ?

Leave a Reply