‘Saya uji dia masa jadi staf…’ – Ibu Aliff Syukri dedah personaliti sebenar Nur Shahida

0
1876

Belum sepi dari komen-komen netizen yang tidak bersetuju mengenai tindakan Datuk Seri Aliff Syukri Kamarzaman yang memuat naik detik isterinya Datin Seri Shahida meneran untuk melahirkan bayi, nyata ibunya Rozita Ibrahim bijak menenangkan keadaan dengan memberi pandangan berbeza.

Kegembiraan menyambut kehadiran cucu baru dalam keluarga ini membuatkan dia begitu menghargai menantunya itu malah Rozita atau dipanggil Bonda Rozita turut berkongsi cerita yang menyentuh hati tentang menantunya itu yang selama ini mungkin tidak ramai yang tahu.

Kalau dilihat dari catatan di instagram bondarozitaibrahim , Datin Seri Shahida ini memang menantu pilihan dan kesayangan.

Macam mana saya uji dia

Bagaimana Ida menjadi menantu saya? Saya uji dia semasa dia mejadi staf saya lagi

Masa interview staff HR bagitahu dia ni adalah model syampoo yg terkenal..(saya tak kenal artis sangat ) saya agak tekejut kerana seorang model yg income byk boleh bekerja sebagai CS..??

Disini saya akui saya tidak mahu org yg dlm dunia glamer jadi ahli keluarga saya!! Tetapi saya tak prejudis, saya sentiasa memerhatikan dia sebab saya melihat akhlaknya seindah rupa parasnya yg cantik, sgt baik.
.
Dia tak sombong dan tak kekok menggangkat kotak dan menyapu sampah walaupun dia seorg model yg terkenal. Ini sgt mengejutkn saya.

Saya risik dan intai setiap kali waktu solat, dia akan berhenti utk solat dan sewaktu berenang di kolam renang dia tetap menjaga auratnya. Masa baru kerja setiap hari peminat2 lelakinya hantar bunga..kasi jam mahal. Ida bukan murah dan senang nak dapatkan. Bila Kri ngorat dia pun tak nak. Woww hebat budak ni…

Sepanjang saya melihatkan anak saya sukakan dia dan saya masih menguji sejauh mana kekuatan anak sy dn kekuatan jiwa Ida adakah memilih anak saya adakah sebab harta. Bila saya bagi zakat pada fakir miskin Ida sebagai staf paling suka bantu uruskan. Saya simpan di hati ” nak sgt budak ni…” Yg pinang dia ialah Abg Ady dan Kak Yatienya..

Ciri-ciri murni Ida jadi idaman saya

Kri memang hensem dan ramai peminat tp bab dosa besar dia tak kan buat sy puji Kri bab ni. Nak kawin pun dia serahkan pada saya. Bila dia kata nak Ida saya kata tak payah lama… kawin je terus. Mak yakin Kri pandai urus perkahwinan sbb dia jaga anak-anak saya waktu saya kerja masa miskin.

Kri ni bab baiknya lah ya..puasa tak pernah tinggal sehari pun, tak merokok dan sayang saya sgt (sampai nama ank dia pun dia nak saya kasi nama semuanya) Saya akui susah hati didik Kri! Masa dia remaja bini org , mak cik-makcik suka dan sayang dia, utk elak zina Ida terbaik utk saya. Antara lain saya tak melihat Ida seperti gadis lain yg tergedik-gedik utk menggoda org kaya, ciri-ciri murni pada Ida ini memang menjadi idaman saya.(Saya sgt memilih nasab).

Satu paling saya tak lupa pada awal perkahwinannya dia menjaga arwah ayah saya sakit sama-sama dgn saya. Dia sayang anak-anak saya yg msih kecik dan begitu bersemangat tak mengeluh walaupun baru berkahwin.

Cuba bayangkan di hati anda adakah Ida ini patut saya sia-siakan di dalam keluarga saya?…

Bagaimana Ida menjadi menantu sy..?..Sy uji dia semasa dia mejadi staf sy lagi . Masa interview staff HR bagitahu dia ni adalah model syampoo yg terkenal..(sy x kenal artis sgt ) sy agak tekejut kerana seorg model yg income byk blh bekerja sbgai CS..?? . Disini sy akui sy tidak mahu org yg dlm dunia glamer jadi ahli keluarga sy.. !! Tetapi sy xprajudis.. sy sentiasa memerhatikan dia sbb sy melihat akhlaknya seindah rupa parasnya yg cantik ..sgt baik.. . Dia x sombong dn x kekok mengangkat kotak dn menyapu sampah walaupun dia seorg model yg terkenal.. ini sgt mengejutkn sy.. . Sy risik dn intai setiap kli waktu solat.. dia akan berhenti utk solat.. dn sewaktu berenang di kolam renang dia tetap menjaga auratnya..Masa baru kerja setiap hari peminat2 lelakinya hantar bunga..kasi jam mahal ..Ida bukan murah dn senang nak dapatkan..Bila kri ngorat dia pun xnak..woww hebat budak ni.. . Sepanjang sy melihatkn anak sy sukakan dia.. dn sy masih menguji sejauh mana kekuatan anak sy dn kekuatan jiwa Ida adakah memilih anak sy adakah sebab harta..Bila sy bagi zakat pd fakir mskin ida sebagai staf pling suka bantu uruskan ..Sy simpan dihati ” nak sgt budak ni..”..Yg pinang dia ialah abg ady dn kak yatienya.. . Kri mmg hensem dn ramai peminat tp bab dosa besar dia xkan buat sy puji kri bab ni..Nk kawin pun dia serahkan pd sy ..Bila dia kata nak ida..Sy kata xpayah lama.. kawin je terus..Mak yakin kri pandai urua perkahwinan sbb dia jaga anak2 sy waktu sy kerja masa miskin.. . Kri ni bab baiknya lah ya..puasa xpernah tinggal sehari pun..xmerokok dn sayang sy sgt2 (sampai nama ank dia pun dia nak sy kasi nama semuanya)..sy akui susah hati didik kri ..!!Ms dia remaja bini org , mak cik2 suka dn sayang dia..utk elak zina Ida terbaik utk sy..antara lain sy x melihat Ida seperti gadis lain yg tergedik2 utk mengoda org kaya .. ciri2 murni pada Ida ini mmg menjadi idaman sy..(Sy sgt memilih nasab ).. . 1 paling sy xlupa.. pd awal perkahwinannya.. dia menjaga arwah ayah sy sakit sama2 dgn sy ..dia sayang anak2 sy yg msih kecik2 dan begitu bersemangat xmengeluh walaupun baru berkahwin . cuba bayangkan dihati anda adakah Ida ini patut sy sia2kn di dalam keluarga sy…??

A post shared by ROZITA JRM OFFICIAL (@bondarozitaibrahim) on

Touching kan membaca status instagram ibu Datuk Seri Aliff Syukri ni. Untung dapat menantu macam ni, dan beruntung juga Datuk Seri Aliff dapat isteri sebegini baik.

Aliff dan Shahida berkahwin pada Ogos 2007 dan dikurniakan tiga cahaya mata, Ammar Ahyan 10, Qadejah El Zahra, 8, dan Ibraheem Adham, 6.

Pasangan ini mengambil anak angkat, Ameena pada Oktober 2017 dan Qayyum pada awal Disember 2017. Dua hari lalu pasangan ini menimang cahaya mata keempat selepas enam tahun menanti. Bayi yang baru lahir ini dinamakan Yusoff Al Qardawi.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here