Portal berita terbaik anda

Utama

Kata Nabi Muhammad biasa-biasa, Ain Zafirah pertahan kenyataannya

WANITA yang mengeluarkan kenyataan mempertikaikan pengorbanan Nabi Muhammad SAW di Facebook semalam, tampil mempertahankan kenyataannya hari ini.

Menurut Ain Zafirah, kenyataan yang dikeluarkannya itu adalah pendapat peribadi, namun netizen tetap mengecamnya.

“Orang Melayu Islam di Malaysia memang pelik. Saya tak berapa nak kagum kat Nabi pun mereka marah sampai libatkan saudara-mara dan mengugut ahli keluarga saya.

“Saya bukan pandang rendah pun, cuma tidak kagum dan rasa Nabi Muhammad itu manusia biasa yang ada kelebihan serta kekurangannya,” katanya.

Dalam posting yang terdahulu, Ain Zafirah menggesa umat Islam agar mengikut cara hidup Rasulullah dengan penuh kesederhanaan dan berpada-pada dalam melakukan setiap perbuatan.

“Mulia atau hina seseorang manusia itu bukan disebabkan bilangan orang yang mengagumi. Kalau kita tidak pernahkan mengagumi seseorang tetapi menjaga akhlak dan peribadi dengan baik, maka dia lebih mulia di sisi Allah.

“Ajaran Nabi supaya saling hormat menghormati itu perlu kita terapkan. Nabi tidak meminta baginda dikagumi sampai ke tahap itu. Nabi minta kita dengar apa yang baginda sampaikan,” katanya.

Wanita itu turut menggesa netizen yang mengecam dirinya serta ahli keluarga agar memohon maaf dan tidak payah nak tunjuk gangster.

Loading...

4 Comments

  1. UmmuIzzah

    Kalau Nabi Muhammad,manusia yg Allah akan darjat sebagai kekasihNya pun masih dipertikai jasaNya,nampaknya kena cek status iman kitalah samada statusnya masih beriman,lemah iman atau tiada iman…

  2. panji

    benarlah Nabi itu manusia biasa spt kita juga, tetapi Nabi itu pilihan Allah, kekasihNya, manusia yg sgt istimewa, dikasihi sekalian makhluk di bumi dan di langit, bukan biashe biashe lelaki yg slalu kamu jumpa. Sedih membaca statement kamu yg mempamerkan kedangkalan diri, bahkan budak sekolah pon ada yg lebih mengenal baginda lebih baik dr tahap kefahaman kamu ini. kamu kata org lain angau mabuk cinta hanya kerana kerinduan mrk pd Nabi, hakikatnya rindu dan cinta mrk tidak sedikitpun terpalit dgn noda kotor sptmana cinta kamu dgn dunia yg penuh dgn muslihat dan kepentingan diri. sedarlah saudari, bahawa kamu benar2 telah menuturkan perkataan yang amat tidak sesuai sbg seorang yg mengaku dirinya Muslim

  3. Bertaubat nasuha lh wahai adik… Jgn pernh nk pertikai utusan kekasih Allah..tu..

    . Yg Allah turunkn rahmat kasih syg Nya sbhgian nya sbb dia.. Bkn sbb kita atau awk yg manusia biasa2 ni.. Kot dia kau pndang biasa2 x kn Allah sebut bkali diri nya sifat nya dlm alQuran dn alhadith..

    Ada x nama kau yg Allah sebut2 dlm alQuran n hadith.. Cer bgtau ckit…

    X kn lh x dpt nk buat conclusion setelah Allah dh ulang2 sifat2 bkali2…. Siapakh dia yg sebenarnya..

    Baginda mmg sifatnya merendah diri..spy kita manusia ni ikut.. Bkn cuma, percaya je ye… Bkn hormat je ya… Ikuut… Sifat baginda penyantun penyabar.. Spy kita ikut n x gaduh2.. Mberi ingatn spy kita buat baik n jauhi kjhtn…

    Sygi lh Allah dn kekasihnya lebih dr diri sendiri….. Sbb namanya sentiasa dgandingkn bersama Allah.. Mlh keluarga dn shbt2 baginda.. Dlm apa jua doa dn munajat yg bersifat makbul.

    Tu lh yg kita ni angaukn dia.. Gila kn bertemu baginda.. spy dpt syafaat nya.. Pertolongan ms di pdg mahsyar n yaumul aakhirah
    Baginda dh Allah isytihar Penghuni syurga firdaus..ttpi baginda ttp beramal smpai bgkak2 kaki.. Blpr smpai ikat batu kt perut..x tidur mlm.. Kot tdr pn hnya sedikit.. Kau hadoo mcm tu?

    Awk zmn skrg ni ada ke buat mcm tu.. Walhal Allah x isytihar pn kita ahli kanan, syurga atau kiri, neraka.

    Tenat dh nk wafat pn masih risaukn psl umatnya yg ditinggalkn.. Menangis ingatkn umatnya.. Tp umatnya mcm kau ni.. Hadoo x ingat kn dio mcm tu..

    Bkn spt sbhgian pmimpin dunia masakini… Ucapnnya gah.. Belum tentu dia ahli syurga..

  4. Bertaubat nasuha lh wahai adik… Jgn pernh nk pertikai utusan kekasih Allah..tu..

    . Yg Allah turunkn rahmat kasih syg Nya sbhgian nya sbb dia.. Bkn sbb kita atau awk yg manusia biasa2 ni.. Kot dia kau pndang biasa2 x kn Allah sebut bkali diri nya sifat nya dlm alQuran dn alhadith..

    Ada x nama kau yg Allah sebut2 dlm alQuran n hadith.. Cer bgtau ckit…

    X kn lh x dpt nk buat conclusion setelah Allah dh ulang2 sifat2 bkali2…. Siapakh dia yg sebenarnya..

    Baginda mmg sifatnya merendah diri..spy kita manusia ni ikut.. Bkn cuma, percaya je ye… Bkn hormat je ya… Ikuut… Sifat baginda penyantun penyabar.. Spy kita ikut n x gaduh2.. Mberi ingatn spy kita buat baik n jauhi kjhtn…

    Sygi lh Allah dn kekasihnya lebih dr diri sendiri….. Sbb namanya sentiasa dgandingkn bersama Allah.. Mlh keluarga dn shbt2 baginda.. Dlm apa jua doa dn munajat yg bersifat makbul.

    Tu lh yg kita ni angaukn dia.. Gila kn bertemu baginda.. spy dpt syafaat nya.. Pertolongan ms di pdg mahsyar n yaumul aakhirah
    Baginda dh Allah isytihar Penghuni syurga firdaus..ttpi baginda ttp beramal smpai bgkak2 kaki.. Blpr smpai ikat batu kt perut..x tidur mlm.. Kot tdr pn hnya sedikit.. Kau hadoo mcm tu?

    Awk zmn skrg ni ada ke buat mcm tu.. Walhal Allah x isytihar pn kita ahli kanan, syurga atau kiri, neraka.

    Tenat dh nk wafat pn masih risaukn psl umatnya yg ditinggalkn.. Menangis ingatkn umatnya.. Tp umatnya mcm kau ni.. Hadoo x ingat kn dio mcm tu..

    Bkn spt sbhgian pmimpin dunia masakini… Ucapnnya gah.. Belum tentu dia ahli syurga..

    Perkataan awk yg mnyatakn mulianya seseorang tu bkn dipandang kpd jum og yg mgagumi.. Tu sesuai utk og2 biasa mcm kita n kau… Yg Allah belum angkat darjat apa2 lg.. Mudah2n dgn respond og ramai ni kau btaubat n jd manusia biasa yg tinggi darjatnya.. Aamiin3x yra

    Lg satu ayat kau.. X pndng rendah dn x kagum adakh 2 ayat yg bbeza.. Cer kau cek kt profesor bm… Sblm ucpnkn ni kt Nabi saw, Allah mmg dh angkat darjatnya jd penyeri sekalian alam.. .

    Dia lbh dr pmimpin dunia yg ada skrg ni.. Tahu x yg tu..

Leave a Reply